Sprawdź, komu zlecić pozycjonowanie stron Kraków
Istnieją 3 główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Dziecka czy koncert popularnego piosenkarza. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Najczęściej powinno się zacząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Inny typ pozycjonowania to słuszne i sprawdzone rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest też to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon LG G7 niebieski,
– obuwie puma Ignite Limitles czarne sklep online,
– golarka Eldom G50 5 czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne przede wszystkim dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przede wszystkim:
– państwo (przykładowo “akademia muzyczna Polska”)
– miejscowość (“siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Mokotów”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do odbiorców zamieszkujących w danym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na reklamę i nie może walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep sportowy”, to “sklep sportowy Kraków”.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]