Korzystna oferta private blog network znajduje się tutaj.
Żeby odbiorca znalazł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta artykuły. Ale nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – kto używa PBNy?
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO albo sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. PBNy są na ogół stosowane jako jeden z elementów złożonej strategii reklamowej, co należy mocno zaznaczyć, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie nie jest tanie, a potem należy poświęcać mnóstwo czasu na zachowanie ich na należytym poziomie.
Jak wykorzystać PBN? Proponujemy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej pełna nazwa, e-mail bądź telefon oraz adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, profil w internetowym rejestrze biznesowym bądź artykuł, pod którym dodano firmowe informacje kontaktowe.
Druga interesująca metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej użyteczność oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie linków do niego na rozmaitych blogach w sieci rozumieją jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, godne przeczytania teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim z medycyną, finansami i aktualnymi informacjami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO