audyt seo, audyt sklepu

Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?

Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę firmy, spółki bądź przedsiębiorstwa pod kątem różnych obszarów, m.in finansowych i organizacyjnych, a także ocenę możliwości dalszego rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony internetowej, oceniająca różne jej aspekty, jak kod strony, hierarchię nagłówków, szybkość ładowania się witryny, meta opisy i tytuły i wiele bardziej i mniej istotnych elementów. Nie licząc samego zestawienia błędów i nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się też zalecenia co do rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod względem użyteczności, zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, jak również poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – sporo problemów może wychwycić jedynie specjalista w danej dziedzinie

W internecie jest masa stron oraz narzędzi, za pomocą których ekspresowo i za darmo wykonuje się audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena oraz szybkość. Wady? Co niemiara. Darmowe narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są doskonałe. Jeśli już odnajdą pewne uchybienia na stronie, to zazwyczaj nie wszystkie. Dużo problemów (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się w większości wypadków od tygodnia do mniej więcej miesiąca. Czas na dostarczenie raportu powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich istotnych błędów kryjących się w witrynie. Jeżeli strona była uruchomiona na platformie typu Shoper czy Magento albo na ogólnodostępnym szablonie, to problemów do poprawy może być dużo. Kiedy witryna powoli się wczytuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to oznaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.

Jakie błędy odkrywa audyt SEO?

Odpowiednio wykonany audyt SEO może wykryć szereg błędów witryny, między innymi:

  • powolne wczytywanie się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś obrazów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • powody słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • brak albo niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • niska jakość zawartości strony,
  • jakość kodu strony,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak lub niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]