Podstawowe informacje o ściąganiu filtrów Google

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała też pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Pomimo zabiegów, strona nie zmienia swojej pozycji w Google? Wymienione symptomy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.

Jak działa filtr Google

Przede wszystkim należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas natychmiastowego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może poważnie uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.