Co zrobi Twojej stronie filtr od Google

O co chodzi z filtrami Google?

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią wytyczne sporządzone przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie powinieneś martwić się o filtry Google.

Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google

Co spotyka strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Z reguły spadają w wynikach zwracanych przez wyszukiwarki. Zdarza się, że strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień zupełnie znikają z ich wyników. Za drobne “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie różnych stron dla użytkowników i robotów Google.
Niezawodnym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest po prostu przestrzeganie zasad, opracowanych przez Google.