Przedsiębiorstwa lub właściciele sklepów internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie starań samodzielnie. Nie dysponując rozeznaniem w zakresie SEO i nie monitorując każdego dnia wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować trafnie i – kluczowe – skutecznie. Drugi sposób to utworzenie etatu dla obeznanego SEOwca, jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przeznaczone na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od kodowania, kampanii Google Ads, kreatywnego pisania oraz grafiki, które służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Cechy rzetelnej agencji SEO
Polskich agencji SEO jest wiele. Czym kierować się podczas wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy wybrać markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale również tych marketingowych czy kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować szerokie portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest sekcja z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy wypada przeanalizować studia takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: informuje o planach prac na nadchodzące miesiące, a także przekazuje sprawozdanie z ukończonych działań i ich następstwa.
Inna ważka kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w parę minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o pomocnicze dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odnaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO i o kluczowych dla klienta produktach bądź usługach, które pragnie wypromować.
Rozliczenie za rezultaty – czy to właściwy system rozliczenia z firmą SEO?
Z nieufnością warto potraktować agencje SEO, które proponują umowę z rozliczeniem się za uzyskany rezultat. W takim systemie rozliczenie odbywa się wtedy, kiedy frazy kluczowe uzyskają wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 bądź Top10). To w dalszym ciągu często napotykany rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można bowiem osiągnąć szybki efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, dlatego rzetelna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z firmą SEO, to rzadko jest ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne są większe nakłady finansowe, by przeprowadzić dokładny audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszystkie przedstawione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają znacznie niższe.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]